Általános információk

Mit jelent a mobilfizetés?

A mobilfizetés egy olyan kényelmes, gyors és biztonságos megoldás, amellyel lehetősége van arra, hogy a különböző szolgáltatások díjait (pl. mobilparkolás, autópálya-matrica, Hu-Go Útdíj, stb.) mobiltelefonjának segítségével egyenlíthesse ki. 

Milyen előnyei vannak a mobilfizetésnek a készpénzes fizetéssel szemben?

Rengeteg olyan élethelyzettel találkozhatunk nap, mint nap, amikor nem rendelkezünk elegendő készpénzzel egy adott szolgáltatás díjának kiegyenlítésére. Ekkor nyújt egyedülálló segítséget a mobiltelefonnal történő mobilfizetés.

Milyen szolgáltatásokat vehetek igénybe mobilfizetéssel?

2014. július 01-től Magyarország egész területén vásárolhat autópálya matricát, illetve a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer jóvoltából igénybe veheti a mobilparkolási lehetőséget és a Hu-Go Mobil Elektronikus Útdíj fizetési rendszer szolgáltatásait is. 

Hogyan vehetem igénybe az egyes szolgáltatásokat mobilfizetéssel?

Szolgáltatásaink bármilyen típusú mobiltelefonnal igénybe vehetőek. Amennyiben okos telefonnal rendelkezik, javasoljuk, hogy tájékozódjon az elérhető applikációkról, mellyel kényelmesen veheti igénybe szolgáltatásaink bármelyikét. Egyéb esetben pedig telefonhívással, illetve SMS küldésével egyenlítheti ki az egyes szolgáltatások költségeit. Amennyiben ez utóbbi lehetőségek közül kíván választani kérjük, minden esetben tájékozódjon a Viszonteladóink által kínált lehetőségekről és válassza az Önnek leginkább megfelelőt. 

Van-e jelentősége annak, hogy mely mobilszolgáltató ügyfele vagyok, amennyiben mobiltelefonon keresztül szeretnék fizetni?

A mobilfizetési szolgáltatást igénybevevő minden kedves Ügyfelünk a telekommunikációs, azaz a kényelmi díjat minden esetben a saját mobilszolgáltatója felé köteles megfizetni. A hívás-, az SMS küldés és a mobilinternetes alkalmazás esetén az adatkapcsolási és felmerülő egyéb díjakat szintén a saját mobilszolgáltató felé szükséges kiegyenlíteni. Az említett költségek nem egységesek, ezért az Ön esetében felmerülő díjakról bővebb felvilágosítást a mobilszolgáltatójánál kaphat.

Mennyibe kerül a mobilfizetés?

A Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül vásárolt szolgáltatások díjáról bővebb információt a www.nemzetimobilfizetes.hu weboldalon, az egyes szolgáltatások díjszabásait tartalmazó menüpontokban talál. 

Hogyan parkoljak mobil applikációval?

„A szolgáltatás igénybevételét egyszerűsítő alkalmazás, amellyel megvásárolhatja e-matricáját valamint kényelmesen parkolhat Budapest és számos vidéki város közterületi parkolóhelyén.

Parkolás közterületi várakozóhelyen:

A telefonba épített GPS segítségével történik meg a helymeghatározás, ezt követően jelenik meg a térképen a készülék helyzete.  Kérjük, minden esetben ellenőrizze a helymeghatározás pontosságát! Amennyiben a térképen a jármű helyzete nem egyezik meg a parkolás helyszínével, úgy a térképen szükséges módosítani a gépjármű pontos helyszínét, ezt követően indítható a parkolás határozott vagy határozatlan időre.

Az applikáció nem megfelelő használatából eredő pótdíjazási események kapcsán kártérítési igényt nem áll módunkban teljesíteni.

Határozatlan időre történő indítás esetén kérjük, vegye figyelembe a várakozási övezetben meghatározott maximális várakozási időtartamot! 

Hogyan parkoljak Szegeden mobil applikációval?

Felhívjuk ügyfeleink figyelmét, hogy Szeged város parkolási rendje eltér a többi város parkolási rendjétől és egyedi struktúrában történik a díjfizetés. Szegeden meghatározott időszakokra válaszhatók jegytípusok, amelyek körzetenként eltérő időtartamra jogosítanak a parkolóhely igénybevételére és nem GPS segítségével történik meg a helymeghatározás. A parkolási zónamatricákon feltüntetett „zónakódok” applikációban történő kézi megadásával indítható el a fix idejű parkolás.

Az applikáció nem megfelelő használatából eredő pótdíjazási események kapcsán kártérítési igényt nem áll módunkban teljesíteni.

Milyen módokon történik az elszámolás?

A Nemzeti Mobilfizetési Rendszerbe regisztráló ügyfeleink a szerződéskötést követően adhatják meg az általuk kívánt elszámolás módját. Amennyiben nem regisztrált ügyfelünk, úgy az elszámolás a saját mobilszolgáltatójával kötött szerződése alapján történik. 

Mit jelent az előre történő fizetés?

Regisztrált ügyfeleink folyószámlájukat előre feltölthetik az általuk meghatározott összeggel, melyet később tudnak az általunk nyújtott mobilfizetési termékekre fordítani.

Hogyan tudom feltölteni az egyenlegemet?

Regisztrált ügyfeleink folyószámlájának feltöltésére lehetőséget biztosítunk on-line banki befizetéssel a weboldalunkon keresztül, valamint banki átutalással és készpénzben az alábbiak szerint.

Mit jelent az alacsony egyenleg értesítés? Hogyan állíthatom be?

A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer kényelmi szolgáltatásai között az ügyfelek megadhatják, mely összeghatár elérésekor küldjön értesítést a rendszer. Ez az úgynevezett alacsonyegyenleg értesítés.

Amint a folyószámla egyenlege eléri az ügyfél által meghatározott összeget, a rendszer tájékoztatást küld e-mailben, vagy SMS-ben – ahogy azt az ügyfél kiválasztotta a kényelmi szolgáltatások beállítása során.

 

Ez a limit bármikor megváltoztatható, de felhívjuk figyelmét, hogy a rendszer a beállított összeget csak a folyószámla egyenleg újabb feltöltésekor ellenőrzi. Amennyiben tehát a rendszer értesítését követően az alacsonyegyenleg értesítés összegétől eltérő összeget állít be a folyószámlán, a módosított határértéket kizárólag újabb feltöltés esetén vizsgálja a rendszer.

EGYENLEGFELTÖLTÉS ÁTUTALÁSSAL

Kedvezményezett neve: Nemzeti Mobilfizetési Zrt.

Bankszámlaszám: MKB 1030 0002-1058 3641-4902 0043

Közlemény mezőben tüntesse fel 9 jegyű folyószámla számát : 123456789 (minta)

FONTOS INFORMÁCIÓ! Az átutalás közlemény rovatában csak a Folyószámla azonosítót adja meg. Amennyiben a közlemény rovatot nem megfelelően töltötte ki, az átutalás összege visszautalásra kerül. Az átutalást 2 munkanapon belül írjuk jóvá folyószámláján.

Külföldi bankszámláról történő utaláskor kérjük, használja az alábbi adatokat:

- IBAN: HU41 1030 0002 1058 3641 4902 0043

- SWIFT: MKKB HU HB

EGYENLEGFELTÖLTÉS BANKKÁRTYÁVAL

Folyószámla azonosító: 123456789 (minta)

Az összeg megadása, a feltöltési mód kiválasztását követően Önt átirányítjuk az OTP Bank internetes bankkártya elfogadói felületére, ahol befejezheti egyenlege feltöltését.

EGYENLEGFELTÖLTÉS KÉSZPÉNZBEN

Lehetőség van a Központi Ügyfélszolgálati Irodánkban a kívánt összeg pénztári befizetésére is.

Hogyan tölthetem fel az egyenlegemet banki átutalással?

A kívánt összeget a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. MKB banknál vezetett 10300002-10583641-49020043 bankszámlaszámára utalhatja, mely esetben kérjük, az átutalás közleményében kizárólag a feltölteni kívánt folyószámlájának 9 számjegyét tüntesse fel. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben ezt a fajta feltöltési lehetőséget választja, befizetését 2 munkanapon belül dolgozza fel rendszerünk. 

Hogyan kérdezhetem le az egyenlegemet?

Ügyfeleink egyenlegükről információt kaphatnak telefonos ügyfélszolgálatunkon, saját felhasználói fiókba történő bejelentkezést követően a weboldalunkon keresztül, okostelefonon keresztül az ingyenesen letölthető Nemzeti Mobilfizetési alkalmazás segítségével.

Milyen változások várhatóak a mobillal parkolás és az autópálya-használati díj mobillal fizetése terén a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer elindulásától?

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. egyik legfontosabb feladatának tekinti, hogy a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer elindulása a lakosság számára a közszolgáltatások  igénybevétele tekintetében a mobilfizetést a legegyszerűbb, legkényelmesebb, legbiztonságosabb és költséghatékony fizetési módként  tudja felkínálni.

Ennek érdekében a mobilfizetési piac hazai szereplőivel közösen azon dolgozunk, hogy a 2014. július 1-jéig történő elindulás is csak pozitív változásokat eredményezzen, elsősorban a mobilparkolás és az autópálya-használati díj mobillal fizetése terén.

Ilyen változás, többek között, hogy bővülnek a parkolási területek és ügyfeleink minden közterületi parkolóhelyet igénybe vehetnek mobilfizetéssel,  vagy például az egységes rendszernek köszönhetően a közismert mobilparkolási problémák megoldása.

Mi indokolja a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer bevezetését?

A készpénzforgalmat a mindennapi élet egyre több területén váltja ki a bankkártyás és a mobilfizetés, így a közszolgáltatások, köztük a közlekedéshez kapcsolódó közszolgáltatások terén is végbemennek ezek a változások.

A mobilfizetés reális alternatíva számos olyan élethelyzetben, és számos olyan közszolgáltatás vonatkozásában,  ahol egyszerűbb, kézenfekvőbb és technológiai szempontból megvalósíthatóbb ez a megoldás a bankkártyás fizetésnél. A mobiltechnológia, az okostelefonok fejlődése már önmagában indokolttá teszi, hogy a közszolgáltatások készpénzforgalmi  kiváltásának a mobilfizetés legyen az egyik pillére.

Közszolgáltatások mobilfizetése elképzelhetetlen közösségi koordináció, a „köz”-érdek szempontjainak stratégiai érvényesítése, valamint az egységes , az egyes piaci szereplőkétől független, de azokkal együttműködésre képes informatikai platform nélkül: ezt biztosítja a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer és ezért indokolt a bevezetése. 

Drágább lesz-e mobilfizetés a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer bevezetésétől?

A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer bevezetése kizárólag a közszolgáltatások mobilfizetését érinti. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. stratégiai célkitűzése, hogy a közszolgáltatásokat a magyar lakosság költséghatékonyan vehesse igénybe mobilfizetéssel, ennek lehetőségét leendő alvállalkozóival, a mobilfizetési piac jelenlegi és újabb szereplőivel közösen biztosítani fogja.